KAΛΩΣΟΡΙΣΜΑ

Αγαπητοί μου φίλοι ,

Αρχικά θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που επισκεφθήκατε την ιστοσελίδα μου,ελπίζω να βρήκατε το περιβάλλον φιλικό και να σας άρεσαν οι φωτογραφίες μου.Ο λόγος αυτού του άρθρου είναι για να σας πω μερικά πράγματα σχετικά με το πως κάνω την λήψη και την επεξεργασία των αρχείων μου.Αρχικά θα σας γράψω κάποια πράγματα περιληπτικά και στην συνέχεια θα ακολουθήσουν 2 πλήρης οδηγοι.
Η επεξεργασία των φωτογραφιών μου βασίζεται κατά κύριο λόγο σε Luminosity Masks –  Digital Blending και σπανιότερα σε HDR με την χρήση του Camera Raw στο Photoshop. Ο στόχος στις παραπάνω τεχνικές είναι να μπορέσουμε καταγράψουμε όλο το δυναμικό εύρος (Dynamic Range) με την μηχανή μας έτσι ώστε να έχουμε όσο περισσότερη πληροφορία γίνεται για το τελικό αποτέλεσμα.

 

ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΕΥΡΟΣ  (Dynamic Range)

Για την καλύψη του δυναμικού εύρους μπορούμε να κάνουμε χρήση μιας αυτοματοποιήμενης λειτουργίας της μηχανής μας η οποία λέγετε “Bracketing” ορίζοντας 3 , 5 , 7 ή ακόμα και 9 καρέ ανάλογα με την σκηνή που έχουμε να καλύψουμε πχ ηλιοβασίλεμα , η μηχανή τραβάει υπερφωτισμένα , υποφωτισμένα και neutral καρέ +1+2 0 -1-2 ανάλογα με πόσα καρέ ορίσαμε. Σε άλλη περίπτωση μπορούμε να κάνουμε αυτή την διαδίκασια manual υπερφωτίζοντας αρχικά (Συνήθως μέχρι και 2 στοπ) και στην συνέχεια κατεβάζουμε σιγά σιγά στοπ μέχρι να μην έχει καμένα η σκηνή που καταγράφουμε.

 

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ TIPS:
  • Τρίποδο, όσο πιο στιβαρό ειναι το τρίποδο τόσο το καλύτερο για να αποφύγουμε μικροκραδασμούς οι οποίοι μπορούν να προέλθουν απο αέρα ή την ώρα που αλλάζουμε τις ρυθμίσεις στην μηχανή μας. Σε αυτού του είδους τις τεχνικές είναι απαραίτητη προυπόθεση η μηχανή μας να παραμείνει ακίνητη σε άλλη περίπτωση θα έχουμε πρόβλημα στο να ενώσουμε τις φωτογραφίες μας στο Photoshop, βέβαια υπάρχει εκεί η επιλογή auto align η οποία βρίσκει κοινά σημεία και φέρνει την μια φωτογραφία ακριβώς στην ίδια θέση με τις υπόλοιπες,όμως τα αποτελέσματα δεν είναι παντα τα επιθυμητά.
  • Control ενσύμαρτο ή ασύρματο (ντεκλασέρ).
  • Aν ο φακός μας έχει σταθεροποιήτη θα πρέπει να απενεργοποιηθεί όταν είναι πάνω στο τρίποδο γιατι σε αλλη περίπωση θα μας δημιουργήσει μικροκραδασμούς με αποτέλεσμα οι φωτογραφίες μας να είναι blur η ακόμα και out of focus.
  • Mπορούμε να κάνουμε χρήση του MUP για την αποφυγή κραδασμών.
  • Καλό είναι ο φακός μας να είναι γυρισμένος σε manual εστίαση, οι περισσότερες ψηφιακες μηχανές έχουν πρόβλημα με την αυτόματη εστίαση αδυνατούν να δώσουν εστιασμένα καρέ ειδικά σε αυτές τις τεχνικές που το αποτέλεσμα εξαρτάται απο πολλά αρχεία.

Μπορείτε να δείτε δείγματα της δουλείας μου στο post processing.

 

Υ.Γ

Σύντομα θα ανεβάσω 2 άρθρα το ένα είναι ένας πλήρης οδηγός για Luminosity Masks πως τις δημιουργούμε πως τις χρησιμοποίουμε και το άλλο για HDR μέσω του Camera Raw όπως και κάποια άλλα καλά χρήσιμα προγράμματα που θα βελτιώσουν τις φωτογραφίες σας.Για οποιαδήποτε απορία μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο admin@harisphoto.com

 

Cheers

Haris : -)