Luminosity Masks

Luminosity Masks

Ξεκίνησα να γράφω αυτό το άρθρο με αφορμή τα μηνυματά σας που έλαβα σε Mail & Facebook για να εξηγήσω αυτή την τεχνική.Πρίν 4-5 χρόνια μου ήταν δύσκολο να κατανοήσω την χρήση των Luminosity Masks στην πορεία όμως κατάλαβα οτι  πρόκειται για ένα απλό τρόπο που μου έδινε την ευελιξία να επιλέγω ΠΟΛΥ συγκεκριμένα σημεία πάνω σε μια φωτογραφία και να κάνω ρυθμίσεις  σε φωτεινότητα , κορεσμό χρωμάτων , οξύτητα , κοντράστ , αντιγραφή από άλλη φωτογραφία με πολύ μεγάλη ακρίβεια χώρις την χρήση του Quick Selection tool που τις περισσότερες φορές δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα.Έαν είστε λοιπόν εξικοιωμένοι με Layers , Masks  στο Photoshop τότε οι Luminosity Masks είναι μια επέκταση όλων όσων ξέρατε να κάνετε μέχρι τώρα.Το Channels Panel είναι το κλειδί για να δημιουργήσουμε τις επιλογές φωτεινότητας (Luminosity Selections) αλλά και τις μάσκες.To Channels Panel περιέχει 3 κανάλια το κόκκινο , πράσινο και μπλέ.Ο συνδιασμός αυτών των καναλιών δημιουργεί μια RGB έγχρωμη φωτογραφία.

Channels Panel - Photoshop

Channels Panel – Photoshop

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ LUMUNOSITY MASKS

Οι Luminosity Masks χωρίζονται σε 3 κατηγορίες:

  • Lights και αφορά τους φωτεινούς τόνους της φωτογραφίας.
  • Βlacks και αφορά τους σκούρους τόνους της φωτογραφίας.
  • Midtones και αφορά τους μεσαίους τόνους της φωτογραφίας.

ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΦΩΤΕΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ

Στο παραδειγμά που θα σας δείξω έχω πάρει μια φωτογραφία απο την τελευταία μου δουλειά στην Υδρα. Αρχικά θα φτιάξουμε Lights που αφορούν τους φωτεινούς τόνους της φωτογραφίας.Κλικάρουμε πανω στο Tab Channels.

Στην συνέχεια ενώ έχουμε πατημένο το CTRL στο πληκτρολόγιο μας κλικάρουμε πάνω στο RGB και αυτό κάνει την πρώτη επιλογή φωτεινότητας.

Μετά πατάμε το Save Selection as a Channel και μας δημιουργεί την πρώτη μάσκα Alpha Channel.

Αφου δημιουργηθεί η μάσκα κλικάρουμε πάνω της

Tα μαύρα σημαίνει οτί αν πχ πειράξουμε την φωτεινότητα (το ίδιο ισχύει και για κοντράστ , κορεσμός χρωμάτων κτλ)  πανω στην φωτογραφία αυτά δεν θα επιρρεαστούν καθόλου τα λευκά που στην συγκεκριμένη περίπτωση  είναι ο ήλιος θα έχουν 100% επίδραση και τα γκρί 50%.Λάβετε υπόψιν σας οτι ναι μεν έχει γίνει επιλογή φωτεινότητας αλλα θα επιρρεαστούν όλα τα γκρι της φωτογραφίας και ας μην ειναι επιλεγμένα αυτό δουλεύει σαν Gradient.Αν θέλουμε να περιορίσουμε και άλλο τα γκρί ή να εστιάσουμε μόνο στα λευκά τότε θα πρέπει να φτιάξουμε εξτρά επιλογές φωτεινότητας αυτό όμως θα σας το δείξω στην συνέχεια.

Κάνουμε κλικ στο RGB και μετά στο Layers Tab

ΡΥΘΜΙΣΗ ΦΩΤΕΙΝΟΤΗΤΑΣ

Eδώ παίζοντας με την φωτεινότητα είτε την πήγα -36 είτε στο +80 τα μαύρα παρέμειναν ανέπαφα αφού η επιλογή φωτεινότητας μας περιόριζε, επιρρεάστηκαν στο 100% τα λευκά και 50% τα γκρί

ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΦΩΤΕΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣΚΑ

Tώρα αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια νέα επιλογή φωτεινότητας πιο περιορισμένη απο την αρχική θα πρέπει να πατήσουμε CTRL + D για να αποεπιλέξουμε την πρώτη.Είναι πολύ σημαντικό να πατήσουμε αυτό τον συνδιασμό πλήκτρων αλλιώς δεν θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε την νέα επιλογή φωτεινότητας.Στην συνέχεια πάμε στο Channels panel πατάμε CTRL + κλικ πάνω στο Alpha 1 ενεργοποιείται και πατώντας CTRL + ALT + SHIFT και κλικ πάνω στο Alpha 1 δημιουργείται μια νέα επιλογή φωτεινότητας πιο περιορισμένη απο την πρώτη.Mετά πατάμε το Save Selection as a Channel και δημιουργείται η Alpha 2 και κάνοντας CTRL + κλικ στην Alpha 2 βλεπουμε την επιλογη φωτεινότητας πιο περιορισμένη.Εδω αν πχ παιξουμε με φωτεινοτητα ή κοντραστ η κορεσμό κτλ τα λευκά θα επιρρεαστούν στο 100% τα μαύρα καθόλου και τα γκρί 50%.Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να δημιουργήσουμε επιλογές φωτεινότητας Alpha 3 , Alpha 4 κτλ ακόμα πιο περιορισμένες η διαδικασία είναι ακριβώς η ιδια.

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΦΩΤΕΙΝΟΤΗΤΑΣ

Eδώ βλεπουμε τις διαφορές στις επιλογές φωτεινότητας.Στο Alpha 1 είχαμε λίγα μαυρα και πολλά γκρί στην Αlpha 2 αυτό περιορίστηκε  στην Αlpha 3 ακόμα περισσότερο και φτάσαμε στην Alpha 4 να έχουμε λευκά μονο στον ήλιο και ελάχιστα γκρι στην θάλασσα και ουρανό.Να θυμάστε οτι οι περιοχές που είναι μαύρες δεν επιρρεάζονται καθόλου οι λευκές επιρρεάζονται στο 100% και οι γκρί στο 50%.Οπότε αν εδώ πχ ήθελα να ανεβάσω τον κορεσμό χρωμάτων και είχα φορτώσει την Alpha 4 θα επιρρεαζόνται μόνο ο ήλιος στο 100% και τα γκρί σύννεφα στο 50% ενώ όλη η υπόλοιπη φωτογραφία που ήταν μαύρη θα είναι όπως πρίν.

Εδώ φαίνεται αντίστοιχα το πώς επιρρεάστηκε η φωτογραφία μετα απο μείωση φωτεινότητας και στις 4 περιπώσεις έριξα την φωτεινότητα στο -60.Στο Alpha 1 έχουμε πιο σκούρα φωτογραφία απο ότι στο Alpha 4 και ο λόγος όπως είπαμε είναι γιατι το alpha 1 είχε περισσότερο γκρί και λευκά απο ότι το Alpha 4 έτσι μειώνοντας την φωτεινότητα σκούρηνε περισσότερο η φωτογραφία ενώ το Alpha 4 που είχε περισσότερα μαύρα προστάτεψε αυτες τις περιοχές και δεν επιρρεάστηκε απο την μείωση της φωτεινότητας παρα μόνο η μικρή περιοχή που είχε λευκό και γκρί.

Blacks Luminosity Masks

Αφού είδαμε πως δημιουργείτε η Lights κατηγορία πάμε να δούμε τώρα την blacks.Για να φτιάξουμε μια επιλογή φωτεινότητας Blacks θα πρέπει πρώτα να έχουμε φτιάξει μια Lights με τον τρόπο που είδαμε παραπάνω , στην συνέχεια με CTRL κλικ επιλέγουμε το Alpha 1 και ενώ ειναι επιλεγμένο το Alpha 1 πατάμε CTRL + SHIFT + I και γίνεται αναστροφή της μάσκας και μετά  Save Selection as a Channel.

Εδώ να διευκρινήσω οτί στην Lights κατηγορία επιλεγόνται οι φωτεινοί τόνοι της φωτογραφίας και στην μάσκα πάνω δείχνει τους φωτεινούς τόνους με λευκό χρώμα ενα τους μαύρους τόνους με μαύρο.Στην Blacks κατηγορία ισχύει το εντελώς ανάποδο επιλέγονται οι σκοτεινοί τόνοι της φωτογραφίας και στην μάσκα πάνω τους δείχνει με λευκό χρώμα ενώ οι  φωτεινοί τόνοι με μάυρο χρώμα.Και στις 2 περιπτώσεις όμως ισχύει οτι στο λευκό χρώμα πάνω στην μάσκα έχουμε επιδράση των ρυθμίσεων (Αν κάνουμε πχ ρύθμιση πχ φωτεινότητας , κορεσμου χρωμάτων κτλ) μας 100% στα γκρι 50% και στα μαύρα καθόλου.

Oι διαφορές των Lights & Darks Luminosity masks

Oι διαφορές των Lights & Darks Luminosity masks

Τώρα άν θέλουμε να φτιάξουμε μια επιλογή φωτεινότητας Blacks πιο περιορισμένη από την αρχική πατάμε CTRL + D (Αποεπιλέγουμε την παλιά μάσκα) και στην συνέχεια επιλέγουμε με CTRL + κλικ το Alpha 2 και πατάμε CTRL + ALT + SHIFT και κλικ πάνω στο Alpha 2 και μετά  Save Selection as a Channel.Έτσι δημιουργήθηκε η δεύτερη Blacks επιλογή φωτεινότητας.

Midtones  Luminosity Masks

Για να φτιάξουμε επιλογή φωτεινότητας Midtones πάμε στο Channels Panel εκεί θα πρέπει να έχουν δημιουργηθεί οι επιλογές φωτεινότητας Lights & Blacks.Αφού έχουν γίνει αυτα επιλέγουμε όλη την φωτογραφία με CTRL + A και στην συνέχεια με CTRL + ALT κλικάρουμε πάνω σε μια επιλογή Lights και μετα με CTRL + ALT πάνω σε μια Blacks και και μετά  Save Selection as a Channel δημιουργείται η επιλογή φωτεινότητας Midtones.Εγώ στην παρακάτων φωτογραφία πάτησα CTRL + ALT πάνω στην Lights 2 και CTRL + ALT στην Blacks 2.

Πως φτιάχνουμε Midtones Luminosity Masks

Πως φτιάχνουμε Midtones Luminosity Masks

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ….

Στο ίντερνετ μπορείτε να βρείτε έτοιμα πάνελ ή Actions για Luminosity masks.Συνήθως  δίνουν 5-6  Luminosity Masks για κάθε κατηγορία.Η αλήθεια έιναι οτι δεν μας χρειάζονται τόσες στο επόμενο άρθρο θα σας δείξω πως να φτίαχνεται Custom Luminosity masks με πολύ εύκολο τρόπο χωρίς περιττά κλικ αλλά και πως να τις χρησιμοποιείται για να κάνετε Digital Blending.Oι Luminosity Masks είναι μια τεχνική πολύ καλύτερη απο οτι το HDR έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα!!!Δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο Βefore&After φωτογραφίες που έχω φτιάξει με αυτή την τεχνική.

Επίσης έχω στο πρόγραμμα να βιντεοσκοπήσω και κάποια μαθήματα στα οποία θα σας δείξω πολλά περισσότερα (τεχνικές και διάφορα tips) τα οποία θα γίνουν και πιο κατανοητά απο ότι σε ένα αρθρό μέχρι τότε αν έχετε κάποια απορία μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο Admin@harisphoto.com

Cheers
Haris 🙂